Menu główne:
SPRAWOZDANIE MERYTORYCZNE I FINANSOWE ZARZĄDU RODZINNEGO OGRODU DZIAŁKOWEGO
im. STASZICA ZA OKRES OD 01. 01. 2010 DO 31. 12. 2010 ROKU.
I
W zakresie działalności organizacyjnej.
1. Zarząd Ogrodu w okresie sprawozdawczym pracował w następującym składzie osobowym:
Funkcje Gospodarza Ogrodu pełnił Członek Zarządu kol. Stanisław Stefaniszek do dnia 17.04.2010 r. Po tym terminie w ogrodzie brak jest osoby, która zgodziła by się pełnić tą funkcję. Na dzisiejszym zebraniu planujemy powołać z grona członków ROD osobę, która zgodzi się na pełnienie tej ważnej dla ogrodu funkcji.
Funkcje Gospodarza Świetlicy pełni Członek Zarządu kol. Hubert Grządziel.
2. W okresie sprawozdawczym odbyło się 9 posiedzeń Plenarnych Zarządu, z których sporządzono protokoły. Zostało podjętych 38 Uchwał dotyczących prawidłowego funkcjonowania ogrodu.
W posiedzeniach Zarządu uczestniczyli:
3. Tematy poruszane na posiedzeniach Zarządu to:
Sprawy gospodarcze, organizacyjne, bezpieczeństwa w ogrodzie, sprawy bieżące dotyczące prowadzonych remontów i inwestycji.
4. W okresie sprawozdawczym czterech użytkowników działek zrezygnowało z Członkostwa w PZD wskazując następcę.
Są to działki nr 114, 94, 27 i 59
W zakresie działalności gospodarczej wykonano następujące prace remontowe, modernizacyjne, inwestycyjne z środków ogrodu jak i dotacji z OZ. Śl. PZD.
1. Modernizacja dróg i chodników w ogrodzie.
Łączny koszty powyższego zadania w 2010 r. wyniosły 7.043,80 zł.
2. Wymieniono 60 m kabla energetycznego w alejce Zawilców pomiędzy rozdzielnią główną a złączem pomiarowym nr 14
Koszty wykonanych prac wg kosztorysu powykonawczego wyniosły 9.438,00 zł.
3. Wyposażono świetlicę w niezbędne urządzenia, i artykuły gospodarstwa domowego, które w znacznym stopniu podwyższyły walory estetyczne i użytkowe świetlicy.
Łączny koszt. 1.743,64 zł.
4. Prowadzono na bieżąco okresowe przeglądy stanu technicznego użytkowanych obiektów i użytkowanego sprzętu, urządzeń nawadniających i elektrycznych stanowiących własność ogrodu.
5. Na bieżąco prowadzono dokumentacje ogrodu, kartoteki użytkowników działek i ogrodu tj. kartoteki "A", "B" oraz obowiązującą dokumentacje księgową i rozliczeniową ogrodu.
6. Zgłoszono w OZ. Śl. PZD ogród do konkursu " Wzorowy Ogród 2010 roku", oraz działkę nr 104 " Wzorowa Działka 2010 roku".
W konkursie ogród zajął w 11 miejsce, natomiast użytkownicy działki nr 104 jako laureaci konkursu wyróżnieni zostali Dyplomem i nagrodą rzeczowa, którą odebrali z rąk Prezesa OZ. Śl. PZD w Siemianowicach Śl. na uroczystych obchodach Okręgowych Dni Działkowca 2010 r.
7. Opracowano Plan Pracy, Remontów, Inwestycji oraz modernizacji obiektów w ogrodzie na 2011 r.
W zakresie działalności szkoleniowej.
1. W naradach i szkoleniach organizowanych przez Delegaturę Rejonową Okręgowego Zarządu Śląskiego PZD. w Katowicach uczestniczyli:
Prezes Zarządu, V- ce Prezes Zarządu, Przewodniczący Komisji Rewizyjnej, Przewodniczący Komisji Rozjemczej ogrodu, Skarbnik ogrodu, Sekretarz, nowi działkowcy.
W zakresie innej działalności.
1. W miesiącu marcu zorganizowano przy kawie i ciastku spotkanie Zarządu z Paniami z okazji Dnia Kobiet.
W spotkaniu uczestniczyły 24 osoby. Koszty tego spotkania wyniosły 259,84 zł.
2. W miesiącu październiku zorganizowano Dzień Seniora Działkowca.
W spotkaniu uczestniczyło 38 osób całkowity koszt 796,16 zł.
W zakresie działalności finansowej.
Majątek trwały ogrodu 187.673,33 zł.
Rzeczowy majątek trwały wg dokumentów OT wynosi 172.197,25 zł.
Środki trwałe w budowie 15476,08 zł
Fundusz rozwoju ROD 20.805,11 zł.
Majątek obrotowy ogrodu 8.712,05 zł
1. Łącznie dochody z działalności statutowej wyniosły 13.018,54 zł.
W tym:
2. Statutowe koszty działania ogrodu wynoszą 14.526,25 zł.
W tym:
Niedobór na działalności statutowej wynosi 1.507,71 zł.
3. Pozostałe wpływy wynikające z:
Przychody ogrodu ogółem wyniosły 14.999,58 zł.
4. Wynik finansowy ogrodu netto za okres sprawozdawczy wynosi + 473,33 zł.
Proponuje się Członkom Walnego Zebrania Sprawozdawczego podjęcie uchwały aby nadwyżkę finansową za 2010 r w kwocie 473,33 zł przeksięgować na fundusz rozwoju ROD im Staszica celem realizacji zadań inwestycyjnych i remontowych w ogrodzie.
Na dzień 31. 12. 2010 roku zgromadzone środki finansowe ogrodu przedstawiają się następująco:
RAZEM 8.712,05 zł.
5. Fundusz rozwoju ogrodu
6. Zużyta energia elektryczna i woda w świetlicy na potrzeby ogrodu nie obciąża konta użytkowników działek i księgowana jest w kosztach ogrodu.
7. Za zużytą energie elektryczną i wodę w czasie wynajmowania świetlicy pobiera się opłatę od osoby najmującej wg obowiązującej ceny urzędowej w dniu korzystania z świetlicy na podstawie wskazań liczników energii elektrycznej i wodomierza.
8. Zarząd w przypadku nadpłaty dokonanej przez działkowców za wodę i prąd w 2010 r proponuje zaliczyć nadpłaty na poczet opłat w 2011 roku.
Szczegółowe rozliczenie wody i energii elektrycznej znajduje się w dokumentach ogrodu.
Korzystając z możliwości przedstawienia wyliczeń z dochodów wynajmu świetlicy gorąco zachęcamy wszystkich tu obecnych do polecania i reklamy naszej świetlicy.
Uważamy, że ceny wynajmu świetlicy są atrakcyjne w porównaniu z cenami, jakie oferują inni wynajmujący. Zachęcamy użytkowników działek do korzystania z wynajmu świetlicy na swoje potrzeby.
Świetlica wyposażona jest w serwis obiadowy, serwis kawowy na 40 osób oraz inny asortyment uzupełniający i nieodzowny na organizacje przyjęcia.
Świetlica ma swoje potrzeby, które mogą być realizowane tylko i wyłącznie z środków finansowych stanowiących przychód z wynajmu.
Jesteśmy przekonani, iż wyposażenie świetlicy nie może być finansowane przez użytkowników działek, świetlica musi się utrzymać sama i ma przynosić korzyści dla działkowców.
Wnioski końcowe.
1. Dzisiejsze Walne Zebranie Sprawozdawczo Członków ROD przyjmie do realizacji:
2. Zarząd proponuje Walnemu Zebraniu Członków następujące opłaty za użytkowaną działkę w 2011 r.
3. Inne opłaty zgodnie z planem finansowym i preliminarzem na 2011 rok.
4. Zarząd informuje działkowców:
Zarząd ROD im. Staszica składa podziękowanie działkowcom za terminowe i 100 % uregulowanie należności finansowych wobec ogrodu.
Dziękujemy wszystkim, którzy zaangażowali się w pracy na rzecz ogrodu pomogli w pracach związanych z wymianą kabla energetycznego w alejce Zawilców oraz z ułożeniem chodników w alejkach Tulipanów i Mieczyków.
Dziękujemy za współpracę komisjom problemowym oraz wszystkim, którzy służyli pomocą w realizacji zadań, jakie zostały nałożone na Walnym Zebraniu Sprawozdawczym Członków ROD w dniu 17. 04. 2010 roku.
W imieniu Zarządu ROD im. Staszica
Prezes Józef Łęczycki