Menu główne:
Prawo w ogrodzie
Jakie są zadania zarządu ROD w zakresie budowania i modernizacji altan?
Kwestię tą normuje § 108-109 regulaminu ROD. Z przepisów tych wynika, że członek Związku obowiązany jest powiadomić na piśmie zarząd o zamiarze budowy lub rozbudowy altany, załączając rysunek uwzględniający jej wymiary i usytuowanie w granicach działki.
Zgoda zarządu ogrodu nie jest tutaj konieczna, natomiast wymagane jest zgłoszenie zamiaru budowy altany.
Zarząd bowiem czuwa, aby stawianie takich obiektów lub ich modernizacja odbywała się zgodnie z przepisami związkowymi, a w szczególności z § 107 regulaminu ROD, który określa maksymalne wymiary altan.
W razie naruszenia tych przepisów zarząd wstrzymuje budowę lub rozbudowę altany i wzywa członka Związku do usunięcia stwierdzonych nieprawidłowości, które powinny być niezwłocznie usunięte.
Zignorowanie takiego wezwania stanowi podstawę do wymierzenia kary porządkowej, a w skrajnych przypadkach - nawet do pozbawienia członkostwa i prawa użytkowania działki.
Tomasz Terlecki
Biuletyn PZD nr 04/2010